Min Trädgård

I år är ett blandår.
Fantastiskt på vissa träd  men uruselt på vissa.
Behöver inte oroa mig att skatorna tar alla Bigaråer för där finns knappt några.
Carola päronträdet har en del frukter i år.
 
 Det andra päronträdet som jag inte minns namnet på har fler frukter.
Svarta vinbären är inte ens lönt att plocka.
De röda är det inte många fler av.
 Men gud alltså plommonträdet .
Alrdig varit så många och grenarna dignar ner.
Snart kommer inte klipparen ROB under. Söta goda plommon.
Som tyvärr getingarna också älskar.
 
Krusbär. Inte många men buskarna sattes i fjor.
Jordgubbar  , mums.
 Liljor på gaveln längs uppfarten.
 
Persiko trädet. De är nog plock klara om en vecka.
Fortfarande lite hårda, hoppas jag tar de innan getingarna.
 
Framsidan. Lite blommor och bilar hahaha.
 Stormen Gudrun fällde moderträdet , men en ny är på väg upp.
Klara körsbär.
 
l
Mitt vackra träd från Alexandra i Tyskland.
Någon som vet ett svenskt namn.
Detta är fantastiskt roligt , lustigt.
Stubben är ett äppleträd. 
I äppleträdet har en Fläder rotat sig.
Min vackra clematist.
Får binda upp det , kommer snart inte upp i trappan.
 Berne håller på att göra en ny grind. Strax klar.
Mittelspitz hunden kommer från min vän Rene i Holland.
En 50 års  present.
 Om 2 veckor kommer T kullen.
Ska bli spännande.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0