Tillbaka efter sjuka samba

Hej! Phu vilken hemsk vecka jag haft. 
Jag trodde verkligen att jag, i måndags när jag åkte in med samba akut, att hon hade nått livets slut. 

Tack och lov har vi en av de tredje bästa ortoped veterinären bara 7 minuter ifrån Åstorp. Och han vet verkligen vad han skulle göra. 

Har haft mina värsta timmar någonsin, som började på natten mot måndagen när hon bara skrek och skrek i över en minut, ringde till djursjukhuset som rådde oss att vänta tills måndag morgon, vilket vi gjorde. 

När vi lämnade henne (och Ofelia som skulle rensa munnen) klockan 8 var varje minut lika lång som en timme. 
Och det varade ända till 16 när vi körde och hämtade gamlingarna. 

Tack och lov är hon mycket bättre. Hon får smärtstillande, men om hon sover djupt och vaknar snabbt hinner hon inte tänka och ett litet skrik kommer. Dock vet vi här hemma att det inte är något fel utan kan trösta henne utan att bli hysterisk ❤️

Valparna har tyvärr varit lite i utkanten två dagar men såklart fått sin kärlek och allt sitt bus trots det ❤️


När husse i tisdags morgon gav valparna mat ( jag ger alltid de så han vet inte hur mycket de äter) eftersom jag var så trött och all spänning om Samba hade släppt vaknade jag inte när de skrek eller när han försökte väcka mig.

Han tog hälften av det som de skulle ha till frukost. 😂 
När jag sen vaknade fick de resterande + ny mat som de glatt tuggade i sig torrt. 

I veckan fick jag även en blodtrycksmaskin som skulle vara på armen i 24h för att mäta blodtrycket varje halvtimme. 
Så vi satt i soffan och tröstade varandra ❤️



Finns inget som laddar energin mer än de fyra som är i den lilla hagen ❤️



Har förstått att många har svårt att se vem som är vem. 
Än så länge kan man se efter att lille Plex har stående öron ledsna Pira på bilden fortfarande har hängandes 😃


Polly vaknade igår fredag med ett stående öra och ett som sååå gärna vill ställas och gör det med lite hjälp av vinden. Annars ligger det också.
Lille Petri (Sam) har fortfarande liggandes. 


Igår hittade polly en foppatoffel i en hörna på öppnaförskolans inhägnad.
Det ligger precis vid min ytterdörr och är helt perfekt för de små att springa av sin energi i.




En liten Plex som älskar att pussas 😍

Söta Polly


Och lille Petri

När jag skickade dessa bilder till VÄRLDENS BÄSTA MAMMA! Fick jag en underbar bild tillbaka på henne med tandlösa Ofelia som njuter i solen ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0