Q-kullen 1 vecka

 
 
Mina fyra små prinsar växer så det knakar. De börjar få så där tjocka goda magar och pussklara huvud.
 
Som många av er säkert vet är jag, (Andrea) väldigt sjuk och mina två tjejer har fått flytta hem till mamma. Och så även jag nu under tiden valparna är under 8 veckor.
 
Därför uppdaterar mamma också bloggen, trots att Q-kullen är "min". Så nu slipper ni undra över det, om ni nu gjort det. haha.
 
Allting började för en vecka sedan.
Fredagen den 4 december bestämde vi att jag skulle ta min lilla resväska hit till huset (kom klockan 19)  och direkt när jag kom och varit här i ca 2 timmar började Edina flämta och få små värkar. Precis som om hon väntat på mig, stackars sötnos.
 
Hon höll på hela natten och jag vakade över henne fram till halv 4, då kände jag att jag var tvungen att få i mig lite sömn, Klockan ställdes på varje timme.
 
 
Mamma jobbade natt och kom hem klockan 7, då började hennes skakningar och sen blev det inte mer sömn för mig.
 
Satt uppe med henne tills första svarta prinsen kom 12:55. Då hade mamma fått sova hela förmiddagen men så fort krystningarna började vaknade hon. :)
 
Under veckan som varit har vi mest legat och sovit, myst och sovit lite till.
 
Tog nyss några bilder på prinsarna, på veckodagen som jag tänkte dela med mig av.
 
Först kom lille Qoda.
 
Nummer två i pojkskaran var Qito.
Vi blev så chockerade över isbjörnen när vi bara väntade oss svarta
 
 
Enligt ultraljudet var det klart nu. Men nejdå, Edina var inte klar! Ut kom nästa svarta prins.
Vår lille Qing.
 
Sist ut kom fina Qenai.
När vi fått tre små hanar hoppades vi på att sista valpen skulle bli mammas lilla tik. Men nej, det blev ingen tik till mamma i denna kull, tyvärr. Men alla fyra är lika välkomna och älskade och kommer ge glädje och lycka i fyra fina familjers hem. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0