Tre dagar

Godkväll, eller ska jag kanske säga natt? 
Jag lider av en enorm huvudvärk som gör att jag har svårt för att somna på natten, därför kommer mina inlägg oftast på sena kvällen mot små timmarna. ☺️ 

Har precis tagit några bilder på mina små bebisar. Tänkte skriva lite om varje bebis, trots att de endast är 3 dagar gamla känns det som om de börjar forma sin personlighet. 

Tikarna är lugna, tysta och finner ro och myser hur som helst. I famnen, på bröstet, i handen eller i sängen för att ta bilder, medansvar hanarna är lite mer pipiga och har svårt att ligga stilla. Hihi

Tik nummer 1 är cremen, hennes födelsevikt var 226 gram och var den minsta av de fyra. Även idag var hon minst med sina 260gram.
När jag skulle ta bilder på henne tog jag upp henne. La henne i min hand och där låg hon, rörde sig inte utan sov lugnt vidare så jag kunde ta mina bilder för att sedan väga henne. 

Hon är verkligen TOTALT avslappnad. 😍 

Denna bilden visar verkligen hur liten hon är! Hon ligger i min hand! Min lilla hand och hon är ännu mindre! 

Den OBLIGATORISKA bilden på mig och mina älsklingar kommer alltid! Så ni kommer bli vana av att se mig 😃



Nummer två är den orangea tiken. Hon ska eventuellt heta Polly. Varför? Jo Aurora, min systerdotter på tre år vill det. För mig är Polly choklad och då känns det så fel om tik 1 ska heta det. Så troligtvis blir detta en liten Polly.

När hon föddes vägde hon 258 gram och idag väger hon 303! För tillfället är hon störst. 😍 


Man ser på bilden att hon är större än de andra och att hon inte får plats i min hand. ❤️



Tredje valpen men första hanen blev den orangea med sin födelsevikt på 260 gram. Idag landande han på 286.

Han hade "myror i brallan" och ville inte vara stilla en sekund! 
Inte alls sammarbetsvillig för att ta bilder på sig till sin nya familj! 

Jag tycker att han börjar bli ljusare runt nosen och antagligen slipper jag kolla mellan benen för att se vem som är vem innan jag pussar på de snart. 😂 hihi


"Jag tänker inte visa mig!!"


Sist ut har vi för tillfället den gnälligaste. Hihi. Han vill bara ligga och sutta på mamma Edina hela tiden. 

När han föddes vägde han 247 gram och idag slutade vågen på 272. Trots att det bara skiljer 12 gram på creme systern ser man tydligt vem som är vem av de, han är lite ljusare i färgen och större. 
 
Eftersom han inte alls ville ikväll blev det en snabb bild. Hoppas på fler nästa gång. Han vill väl inte att storasyrran ska vara större. Hihi. 




Kommentarer
Postat av: Mia

Så fina de är. Skönt att de går fint upp i vikt. Har du några fler namn på P-kullen?
Mia

2015-04-26 @ 07:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0