Veterinärdag

I morse kl 9 var vi hos veterinären för chippning , besiktning och vaccinering.
Alla valpar var UA utom Ludde där veterinären bara hittade 1 testikel. Men dom är så unga och jag är nästan säker på att jag kände 2 häromdagen. Det är ju vanligt dom "går lite upp och ner" innan dom hittar sin plats.
Först ut var Mini , som vanligt viftade hon på svansen HELA tiden, tom när hon vaccinerades.
Min lilla Miriam var inte riktigt så glad men sa inte hon heller ett pip.
Sedan var det  Milton (Loke) s tur. Pussade veterinären under hela undersökningen av leder , mun öron mm. Tog en tugga på stetoskopet oxå. Men sen!!!! Han skrek redan vid vaccineringen och då skulle ni höra stackaren när han fick chippet :( Stackars plutt. Men han var helt UA.
Lille Milo (Ludde) sa inte heller ett pip.  Han blev oxå special avmaskad och fick pass då han ska flytta till Norge på söndag.
 
Sedan var det hem och sova och äta lite innan de 10 milen till ögonlysaren.
Att det började snöa var ju inte så trevligt heller.
 
Här tog vi tjejerna först igen , UA , pågarna oxå UA.
Loke var sist ut och när han var ögonlyst o klar så kollar veterinären chippet, TROR NI HAN HADE NÅT??!!
Nääää!!!
Så stackar plutten fick ett nytt. Denna gången mindre "rör" (visste inte det fanns olika storlekar, men hädan efter ska jag bara ha GULA chip)
Han skrek bara lite denna gången.
 
Vad tror ni dom gör nu?
Japp, sover <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0