Hundpratare med Samba

Idag har Mamma, jag och Samba varit hos en hundpratare. Om ca 14 dagar har vi fått allt som hon sa hem på papper. Men tänkte nämna lite som hon sa..

Det första som hon nämnde var det mest viktigaste.

Hon började med att säga att det skulle bli jättespännande och sen började hon berätta om att hon dansade. Hundkommunikatören förstod då ingenting för hon hade ingen aning om att hundar kunde dansa. Hon berättade då för oss vad Samba sagt och då kunde jag förklara att jag dansat freestyle med henne. När kommunikatören förstod det kunde hon fråga vidare om freestylen och då hade Samba sagt att hon tyckte det var tråkigt att vi inte gjorde detta mer.

Nästa sak som hon kom in på var att bilen var för liten, När hundkommunikatören berättade detta för oss förstod vi verkligen ingenting för vår bil är en stor volvo kombi och den är verkligen inte liten! Men sen kom mamma på att hon och pappa ska köpa en bil till mig, en liten bil som jag ska kunna börja övningsköra med. Och då hade Samba sagt att den var nog för liten och hon var rädd att inte hon fick plats i den! Hon ville ha en stor lila,rosa rosett i bilen så att alla kunde se vilken stjärna hon var!

Hon nämnde även utställningar. Att hon gillade att vara stjärnan där och att hon älskade att visa upp sig

Något som hon sa som var riktigt roligt var att hon sa något om svampar. Både mamma och jag hatar svamp men Samba tyckte att vi skulle börja plocka svamp. Varför..? Jo för hon älskade gå i sin egna värld i skogen. I samband med detta nämnde hon en sjö/damm som hon älskade att gå vid. Det var en jättefin sjö/damm som troligtvis låg i skogen. Och den ville Samba till!

Hon nämnde även att hon ville ha en röd puff som hon kunde ligga på och visa att hon var en drottning. Hur coolt är inte det? Så nu ska jag köpa henne en röd puff!

När hon sa att hon ville ha en spetsklänning slog det nästan allt. Min lilla drottning vill ha en spetsklänning. Hon sa sen att hon inte alls hade skämts om hon hade haft det utan hon tyckte att det hade varit kul.

Hon sa att en annan hund (Edina) beskrev hon som jobbig och hon gillade inte att hon tog Sambas plats i sängen.

Vår trappa som hon visade att den svängde längst upp, vilket det också gör, tyckte hon att vi skulle lägga en matta där för att det var så halt när hon kom ner ifrån den. Och det är sant, för när hon ska gå ner ifrån övervåningen springer hon men hon kommer ingenstans för det är så halt.

Några småsaker som hon sa var att hon som sagt var, var att hon är en drottning. Hon tyckte att hon själv är lättlärd och hon gillar inte förändningar. förändringar kunde bidra till något bra och då gillade hon det men ibland gillade hon inte det alls.

Vårt nya trimbord gillade hon.

Och hon ville äta ifred! hon tyckte det var jobbigt att det var någon som sprang runder när hon åt. Hundkommunikatören såg bara en hund som sprang runder när Samba åt, och då visade hon att det var jobbigt, och att hon ville äta i lugn och ro.

När Samba sa att jag skulle ta det lugnt i skolan och ta det steg för steg fick jag rysningar i hela kroppen. Även när hon sa att mamma borde gå till doktorn med sin onda rygg. Mamma fick ryggskott lite innan sommaren och är förtfarande inte helt bra igen och det har Samba märkt. Hon tyckte att mamma skulle gå och kolla upp den. Så nu är det nog bäst att mamma gör det!

Jag blev så rörd och jag har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Det var absolut den mest underbaraste stunden när jag äntligen förstår vad Samba vill. Och när Samba sa att hon inte ville att jag skulle oroa mig för att hon hade ont och att jag inte skulle oroa mig för att hon blir avundsjuk när jag vill hålla på med Edina. Hon sa att hon ville mitt bästa och brydde sig inte om att hon inte fick vara med alltid.

Mina tårar bara rann ner för min kind av lycka. Det var absolut en upplevelse! Min älskade bebis! ♥

Nu måste jag ge henne ALLT hon har sagt att hon vill ha!

Hela texten kommer när vi får hem den.

Kommentarer
Postat av: sandra

gud vad underbart!!



Härligt att samba är så glad och nöjd man kan vara :)

vi ses på söndag, vill veta lite mer då ;)

2011-11-04 @ 19:27:34
URL: http://www.bentleysbravader.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0