Samba blev nästan anfallen av en hund!

Måste berätta en sjukt läskig sak som hände igår!!

Jag var ute med Samba och gick, och eftersom hon är så lydig har jag aldrig något koppel med till henne. Men hon har alltid halsband. Men iallafall, klockan var nästan 10 på kvällen, när vi skulle gå ifrån min syster och gå hemåt.

Så möter vi en man med sin hund. Jag tror det kan varit en blandning mellan Schäfer och Rottweiler. Samba blir direkt sån ivrig och börjar snurra runt och gå bakom mig och jag märker på henne att det är något som är fel.

Han mannen börjar ta in sin hund kortare och kortare och hunden börjar skälla och dra som faaaan. Nu blev Samba ännu mer rädd och bara gick på andra sidan om mina ben och så långt upp på gräset som hon kunde gå.

Eftersom ja och Samba kom ifrån en väg som va mitt i hans väg. Typ såhär , han gick på det långa sträcket och så stod jag och samba på det korta,


                                     |
                                     |

Och vi stod kvar där medans vi väntade på att han med den sjuktgalna hunden skulle gå förbi oss. Men han började stanna och jag och samba började gå vidare igen. Och när vi gått förbi dem så började den hoppa och göra ännu mer utfall emot oss. Men vi bara fortsatta gå och när vi gått en liten liten bit på den långa vägen hör vi bara boooom och sen skriker mannen, VADFAN HÅLLER DU PÅ MED? ÄR DU INTE RITIGT DUM I HUVUDET DIN JÄVLA HUNDJÄVEL! och då tittar jag bak och då ligger han ner på marken och hunden försöker bara springa emot oss. Men som tur för den hunden släppte aldrig ägaren den.

Jag hoppas verkligen inte att jag kommer möta den hunden fler gånger för det va riktigt obehagligt för Samba. Jag brydde mig inte så mycket just då men när jag sen tänkte på det när jag gick hem så kom jag att tänka på så rädd Samba måste varit. Den hunden hade säkert gjort såna hotminer och sånt mot min lilla drottning. åh! :(

Men när vi gått långt bort blev hon som vanligt igen och trippade vidare hemåt.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken tur att hunden inte dom lös.



Grattis på 1-års dagen Edina :-)

2010-05-07 @ 18:41:37
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0