kattmys

Som ni säkert alla vet just nu så passar jag min systers kattunge medans hon varit i Turkiet. Och om en vecka åker hon härifrån. Så tomt det kommer bli. Ingen liten kattunge som mjauar utanför min dörr när jag ska sova. Som sedan spinner som en trakter på en kudde bredvid min. Och som sedan på morgonen vid halv 6, mjauar och vill gå på toa. Så jag får gå upp ifrån sängen och släppa ut henne. Som jag kommer sakna denna sötnoseeen!

Här kommer lite bilder som jag tagit. den första är ifrån onsdags. och de andra ifrån nu ikväll.

Hon är en liten busunge, hon stoppar in sin tass och smäller till våra marsvin som är i buren längst ner. Stackrs dem. de vågar inte vara i kanterna längre, för det sitter ofta en kattunge som slår de. HAHA !



Sonja vår gamla katt har blivit hatad av Skrållan, ( en katt som vi hade till i somras, eftersom hon slog valparna med klorna och gjorde sig hotsam mot Izabella, ) och när Skrållan levde bodde Sonja ute i häcken. Så hon blev så lycklig att få komma in i sitt hus igen efter två år. Och sen kommer det en ny liten kattunge som förstör henne liv igen , tror hon.

Men denna lilla kattungen Izzi har inte gett sig. Sonja har sprungit efter henne och jagat henne i hela huset. Slår henne och får smällar tillbaka men springer ändå efter den gamla tanten.

Och nu ikväll låg de bredvid varandra. Det var så kul att se. Så jag var tvungen att ta lite bilder. Så här kommer de. Hoppas verkligen att de kan ligga och mysa och tvätta varandra och bli bästa vänner. Så kul det hade varit för Izzi.


Kommentarer
Postat av: Amanda

aaaaaaw, ;) mina kisar. de två sista bilderna är sötast. lätt! :)

2010-04-10 @ 22:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0