borstning och leksakkastning

Schakki den lille stackaren får sitta i farstun eller vara ute hela dagarna nu mera. Eftersom det finns två löptikar som är parningsvilliga, men eftersom samba har patella och Schakki är Dazys pappa blir det inga valpar för honom denna gången, så är det lättare att ha koll på var man har honom än två andra. Det är fullt så rörigt ändå..

Så idag kom min och hundarnas kusiner till oss, ( lisa och mogge) Vi tog en lång runda med alla hundarna och när jag kom hem tog vi det lite lugnt bara.

Efter en stund fick jag nog av att inte gjort någonting ( kändes så även om jag gått i över en timme med hundarna ) på hela dagen tog jag ut Edina och borstarna för att hålla Schakki sällskap ute i trädgården. Så där stod jag och borstade Edina i säkert en halvtimme ute i den enormt sköna och helt VÄLKOMNA vårsolen!
Och då kom min busiga MOR ut och filmade oss.  Jag märkte inget alls! och inte förrän jag vänder ryggen mot henne säger mamma något och jag blir helt rädd. hahah ! så denna videon är väldigt rolig faktiskt! :) hihi.

Lägg även märke till Edina som har full koll på mamma, och jag ser ingenting . hahah ! sjukt!



När jag sen borstat klart Edina och tagit bort all den pälsen som inte borde vara där, eller borde borde den men den va helt lös, så började Schakki komma med sin boll och Edina med sin pipleksak, Så där stod vi i trädgården, vi tre och lekte, först kastade jag Schakkis boll, och båda två sprang fort efter den, Schakki kom såklart först eftersom lilla Edina inte är riktigt lika snabb som sin pappa. Och då sprang Edina tillbaka till mig och när hon nästan var framme kastade jag hennes leksak och då springer hon igen och tar den. Sen kommer båda två med sina leksaker och lägger framför mig och vill att jag ska fortsätta kasta.

Jag vet inte riktigt hur länge vi tre höll på så, men mer än 20 minuter var det iaf. Och sen blev vi tre så trötta att vi var tvugna att gå in och dricka, Jaa jag busade såklart lite mer med dem än kastade leksaker, vi sprang runder i trädgården och sånt också. hahah !

Jaa, så vi blev lagom rastade idag både hundarna och jag. hihi. Och nu är det sängen som kallar för oss. Godnatt alla !

Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt med trädgård nu när det är så fint väder. Jag borstade oxå Enzo i morse, tog ut han till en bänk och sen kunde jag borsta hur länge som helst, tänk så mycket de kan fälla :-) Enzo har fått sin pappas kärlek för bollar, vi har dock en lite mindre som jag kan ha med mig i fickan. Kastar iväg den och sen får han hämta, han kan hålla på hur länge som helst. Ha en härlig kväll

2010-04-25 @ 17:53:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0