dagliga runder.

Nu varje kväll går jag ut med mina små flickor en lååång runda i Åstorp som oftast tar en timme. Det spelar lite roll hur mycket Edina drar och hur mycket hon luktar. För Samba går alltid lös. Hon har ett halsband på sig men ingen koppel. Och om vi möter en hund hade hon lätt sprungit hem om hon fått. Men nu går hon bara precis bakom mig eller går hon på andra sidan än där hunden är. Och sen Edina vill bara springa fram och busa med den andra hunden även om det är en stor Schäfer. Hon är så trög Edina. Tihihih.

För mig är det lov nu och det är sååå skönt. Idag sov jag skit länge och det är inget som jag inte vill. Verkligen skönt. Både mamma och pappa vilar lite nu, för pappa har väl varit uppe tidigt och mamma ska jobba inatt. Så då blev Samba också vääldiiiigt trött när hon hörde att de sa att de skulle sova och Samba kom upp till mig på rummet och nu ligger hon och sover i sin säng här bredvid min säng. Vilken liten busaaa!

Nu ska jag gå en liten liten runda med Edina, ska ta med lite godis och se om hon kan lära sig gå fot. Det är något som behövs nu när det är utställning nästa helg. Eller är det näst nästa ? Vet inte vilket datum som är när. Vi ska iaf till Växjö och till Malmö valp. Så blandar ihop när de är.

Men ska se nu om det blir ngn fin träning eller bara bus. Bara hon inte drar så mycket så är jag heeelnöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0