Aktiva hundar!

Jag gör VÄLDIGT mycket med mina hundar. När de är valpar går vi valpkurs. Efter valpkursen går vi valpfortsättning. Sen lydnadskurs. Alltså minst tre kurser när hunden är liten. Jag tycker det är så roligt att gå kurser. Jag bryr mig inte så mycket om jag vinner utan resultatet av hunden och mig tillsammans tycker jag är det viktigaste. Men självklart är det ett stort stort plus att vinna eller komma tvåa!

Jag går också alltid på hundutställningar med de. Jag har gjort Samba till SUCH och Schakki har 2 cert. Detta är Sambas och Schakkis priser som vi vunnit på hundutställningar. Och de hänger övanför min säng på mit rum.


Jag tränar valpkurs/valpfortsättningskurs/lydnad/agiligy/spår på hultets hundskola.
Här är jag och Schakki på agility. Jag gick först agility med Samba. Men hon blev jagad och biten av en stor labrador och nu är hon rädd för stora hundar. Så Schakki fick ta över. Han verkligen älskar att springa och hoppa över och under alla hinder som finns på banan och det går fort. Vi kommer alltid etta eller tvåa, vilket är toppen.



För ett eller två år sedan gick jag också spårkurser med Samba och Schakki. Men själv tycker jag att agility var mycket roligare så mamma fick senare ta över spåret, När jag REDAN lärt hundarna hur de skulle göra. Hon tog alltså över de vältränade hundarna och blev såååå stolt när hon vann!. Du är rolig mamma.


Lydnad med min lilla Samba är det bästa. Och något som hon klarar av med sin patella utan att bli sämre. Vilket jag tycker är väldigt bra. Om jag går med Samba vinner vi och alla säger att om vi bara hade tävlat hade vi blivit uppklassade direkt. Men för mig räcker träning.


I vintas blev jag mer och mer intresserad av Freestyle. Jag såg en massa klipp och hörde om hur kul det var. Direkt började jag leta och leta och tillslut hittade mamma ett ställe inte alls llångt ifrån oss som hade kurser i Freestyle. Bialitt hundcenter hade freestyle och där började jag med min lilla Sorita. Men efter en gång märke vi att Samba tyckte det var kul och jag hade alltid velat göra något med henne så jag började med Samba istället. Det är något jag verkligen inte ångrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0