hittedjur!

Idag kom min kusin till mig. Så slingade hon mitt hår. När vi skulle vänta medans det blev klart för att tvätta bort det gick vi ut i trädgården för att sitta och få frisk luft. Så hördes det ljud utanför tomten, Det lät som en katt som skrek mycket men jag bara jaja Lisa, du hör väl att det är en människa som bara fular sig lite. Men det slutade aldrig och hundarna blev helt galna. Så jag gick till häcken och kollade där hundarna var helt galna och kollade. Och joo, där låg en sötnos. Liv rädd och allt. Så vi gick ut på utsidan då vi har staket på insidan så vi kunde inte nå sötnosen från insidan. När vi väl hittade den så skulle jag ta den. Men den bara fräste och såg riktigt farlig ut. Så jag gick in och hämtade en vante. Med sån hårmössa med slingor utanför, och bilarna kollade verkligen. Men när jag kom tillbaka tog jag sötnosen direkt. Och den va så jätteliten!

Jag kollade och det var en söt liten flicka. Vi tog in henne och väntade tills mamma kom hem och kollade på henne. Hon hade skrapat hela hakan. Mamma listade ut att det kanske var bondens som bor en liten bit härifrån. Så mamma ringde dit och joo det var deras sötnos. Så vi gick och lämnade henne igen. Hon hade varit borta hela dagen men fick äntligen komma hem.

Men här kommer några söta bilder som jag tog på henne. Och hon är en KOPIA av Anna min systers katt! helt sjukt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0