Freestyle eller lydnad?

Jag känner mig så trött när jag kommer hem från skolan men vänjer mig väl snart. Så jag orkar inte gå och fotta hundarna ibland eller hela tiden som innan.

På söndag är det valpkurs som gäller! Ska bli så kuul! Men Edina är så stor nu känns det som så jag har redan tränat en massa. Känns tråkigt att de inte lär sig något alls annars. Jag har ju även gått en Freestyle kurs med Samba så lärt Edina lite steg och övningar och hon ÄLSKAR det. Så Edina blir nog en freestyle hund och ingen lydnads hund som Samba är. Hade varit kul om Edina skulle kunna bli bra i freestyle. Inte för att jag vill tävla i det utan mer för att det är roligt att kunna.

Men nu ska jag gå någonstans i huset där inte alla hundar är och träna lite med Edina. Så hon nästan kan allt innan kursen börjar. HAHAHA skojar bara. Men hon kan mycket och jag är sååååå stolt över min lilla bebis som är bäääst!

Tänk om alla människor hade kunnat få leva med minst en hund. Vilket bra liv alla hade haft då. Hundarna finns alltid för en. Och de sviker ALDRIG, (iaf inte om man har godis med sig ) Så hunden är verkligen något jag inte skulle klara mig utan nu.

Kommentarer
Postat av: Hanna & Ella

Börjar inte er valpkurs för änn nu? :) Får började för 2 veckor sen så vi har redan varit där 2 ggr av 6 ;)

2009-08-28 @ 20:39:02
Postat av: Carina

Tyson och jag går oxå på kurser på söndagar. Har varit 4 ggr. Även om ni kan allt :-) så är det jättebra träning att vara bland andra okända hundar. Hoppas ni får en bra helg.

2009-08-29 @ 10:47:15
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0