Helgen som varit

Hej! 
Oj vad länge sen det var som det kommit ett inlägg här. 
I lördags var det årsmöte för SKMGK. För er som inte vet vad det är så står det för Svenska Klein Mittel Gross klubb. 

Direkt efter det var det kalas för min pappa som fyller år i veckan. Fullspäckad dag. 

Igår söndag åkte jag, faster, min syster Amanda och hennes svägerska till Ullared. 

Det blev massa nya leksaker till valparna, (Deebo tog några ifrån påsen direkt) och bajspåsar och goda ben. 

Idag, har min kropp bara tagit det lugnt vilket den förtjänat, för fy vad jag har varit aktiv. Även om det inte varit jobbigt för mig så känner jag nu att jag är helt slut och har sovit hela dagen. 

Förutom när valparna varit ute. JAA! Ni läste rätt, de har varit ute.

Min dag började idag redan klockan 7.. Valparna sitter i buren och SKRIIIIIKER, ylar och skäller! 👎🏼 
Det var bara att ta sig upp ur sängen,
ut med de stora hundarna i trädgården, 
ut i köket och hämta mat till valparna, 
Ta in de från trädgården efter de kissat,
Ut i köket och ge de stora mat,
Sen får jag själv (ja hundarna kommer först) gå på toaletten,
Nu skriker valparna igen för nu vill de ut från hagen för att kissa och bajsa,
Släppa ut de på golvet och sätta mig bredvid de och låta de springa av sig i 30-40 minuter. Och sen får jag äntligen sätta in de igen och återgå till min varma säng.

Jag är verkligen ingen morgonmänniska, men valparna får mig att gå upp på morgonen, ❤️ 

Det regnade hela dagen fram till 16. Vid 20 tog jag ut valparna på gräset, alla fyra på samma gång och de ÄLSKADE det! 

Här kommer lite bilder som jag tagit under tiden jag inte bloggat. 

Som ni kanske ser så kom Siri tillbaka hem igen, i fem dagar fick jag mysa med henne tills hon flyttade till sin nya familj i lördags och hon trivs där! ❤️

Fina samba var med på årsmötet och hälsade på andra tyska spetsar 😃


Min äldsta syster Anna & en av mammas bebisar 😍 på kalaset.



Mamma kollar sina tre små huliganer tillsammans med de andra fyra i den stoooora trädgården.

Snälla kom ner till mig!



De försökte även leka med en lådbil. 😳


Väl hemma igen efter den långa lördagen utan mina bebisar ( husse passade de) längtade jag hem till de! ❤️
Plex


Pira

Petri

Och polly 

Fyra shoppare =


Plex


Tjuvens ena fångst som han vaktar 😂❤️


Efter en dag i soffan har "lillebror" hållt mig sällskap genom att ligga på mina ben så de domnat av. Schysst, tur han är så söt.

& bäst av allt, ute bilderna


Alla fyra bajsar direkt! 😂😂👍🏻 otroligt duktiga! Direkt när de kom ut verkligen!


Trots att de bara var ute 5-10 minuter blev de hur trötta som helst 😃


Samba uppfostrar!










Med denna sista bild trodde jag att jag skulle säga godnatt men en liten valp säger godmorgon där ute.. 😩 ❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0