Samba stort sår

Lilla Sambas elände tar aldrig slut. 

I fredags körde mamma med Samba till veterinären för att lasra bort muskelspänningen som hon hade i nacken.

Fick även lite "övningar" som vi skulle massara hennes rygg och nacke. I helgen började jag känna en knuta i nacken och antog att det var en muskelknuta eftersom hon hade fått diagnosen muskelspänning på onsdagen.

Igår måndag, skulle vi på återbesök till veterinären för att få ny behandling av lasern. 
Men jag tyckte att det kändes konstigt i hennes nacke på förmiddagen och jag kände någon slags skorpa och kollade lite mer noga på det, delade hennes päls och jovisst, det var ett stort sår. 

Eftersom vi skulle till veterinären klockan 15 brydde jag mig inte om att ringa utan var bara att vänta in klockan.

Väl klockan 15, kommer vi dit, jag mamma och samba. Säger till att det blir ingen laser men att vi vill att de kollar upp vad det är. 

Inne på rummet kollar samma veterinär som lasrade samba på fredagen och pälsen som var över "såret" bara lossnade. 




Vi rakade bort päls runt "såret" och veterinären tog bort all död hud som låg över. 

Han stoppade sedan in en spruta i bölden och ut kom massa blodig vätska.

Han tog vätskan och undersökte det men visade endast brutna celler.

Vi har ingen aning om vad detta kan vara men ska på återbesök imorgon, onsdag. 

Jag hoppas att veterinären tar på sig det eftersom det troligtvis är ett brännmärke som kommit av lasern och hon hade ingenting där i fredags, utan detta kom över helgen.


Det blev en tur till Apoteket och köpa ny Metacam (smärtstillande) eftersom hon kommer att behöva det, samt antibiotika för såret. 

Stackaren vad hon måste haft ont, det gör ont i hjärtat när ens små hundar, våra bästa vänner blir sjuka. 

När vi kom hem satte vi oss på altanen, solen sken härligt på oss och samba sov och såklart såret i "skuggan". ❤️

Igårkväll innan jag la mig såg det ut såhär. Nytvättat, öppet och ingen päls som ligger ivägen och luftigt. Hoppas det går åt rätt håll!! ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0