P-kullen

Här hemma svävar vi på moln. Min allra första egna valpkull är äntligen kommen till världen. 

Som mamma redan skrivit i tidigare inlägg blev det två orange ev orangesobel, en tik och en hane. Och två creme även här en av varje kön.

Edina är en helt fantastisk mamma och valparna är nöjda, mätta och tysta och bäst och viktigast av allt, friska! 


Igår när valparna föddes låg samba fint och lyssnade på pipen, Deebo undrade hela kvällen vad det var för något smått pipigt och spänd, nu är det tvärt om här hemma. Samba rör sig såfort de gör minsta lilla ljud och Deebo lyfter huvudet men lägger sig igen. 

Katten Siri har varit ute hela dagen igår och fick först nu ikväll komma in och hon blev helt till sig! D & S vaktar valparna från henne  men de är så underbart att se så fint de alla beter sig. 



Alla valparna är nu ikväll vägda och kollade på och snart ska vi lägga oss. 
Det var en "jobbig" natt med klockan som ringde en gång varannan timme för att gå upp och titta till de små, så nu flyttas de in bredvid min säng så jag får lite mer sömn än inatt 😃 

Jag är så lycklig och glad! Mina fina bebisar! ❤️❤️❤️ 



Kommentarer
Postat av:

Hej! Jag undrar om ni har kommit på några namn till valparna i P-kullen än? :)

Svar: Nej , inte ännu , men Andrea jobbar på det.
Andrea Svensson

2015-04-25 @ 10:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0