Avsvimmad

Hej! 
Tänkte berätta för er vad som hänt med mig igår. Jag lider av en enorm huvudvärk som gör att jag inte orkar vara aktiv länge utan måste ligga ner mer än vad jag är vaken. Har varit sjukskriven hela året pga detta men försökte gå tillbaka till arbetet i förra veckan. 1,5 timmar åt gången men tyvärr klarade min kropp inte av detta.. 

Igår var jag ute och gick med hundarna, mådde bra förutom min huvudvärk som alltid finns. Kom hem, tog nytt vatten till hundarna, fick ett sms kvart i tre som jag tittade på, och kände mig riktigt riktigt yr, allting snurrar och jag sätter mig på köksstolen. Sen kommer jag inte ihåg någonting förutom att samba slickar mig helt chockerad i huvudet under tiden som hon står på mig, hon gör verkligen ALLT hon kan. Försöker resa mig upp men huvudet är så enormt tungt och jag kunde inte lyfta huvudet. Adrenalinet gjorde att jag orkade kavla mig till köksstolen från mitt i köket och få tag i min mobil och ringa min man. Klockan var då 15:12.. Har alltså legat avsvimmad i nästan 30 minuter. Mannen ringde pappa som körde hit från jobb, han i sin tur ringde ambulansen. 
Nackkrage fick jag för att jag inte kunde hålla mitt huvud uppe pga hjärnskakningen jag fick av fallet, min axel fick "stryk" av fallet men som tur visade inte RTG någon spricka utan bara öm och väldigt blå..
Tydligen har min kropp skickat ut fel signaler från nerverna pga smärtan och huvudvärken jag har haft i 5 månader dygnet runt. Som gjort att jag föll ner och svimmade. 
Dagen igår var nog en av de hemskaste jag varit med om, helt själv hemma och tackar min underbara hund som gjorde allt för att jag skulle vakna och världens bästa familj som var med mig på akuten ❤️❤️

Idag är det Valborg och jag har firat det tillsammans med min underbara man som gjort allt han kunnat för mig idag och igår på sjukhuset och lilla samba som troligtvis räddat livet på mig. ❤️ 

En skål med popcorn har jag delat med min hjälte 😍

Jag orkar inte sitta inne i kontoret hos valparna på golvet pga hjärnskakningen jag fick utan det är sängen och soffan som gällt hela dagen idag, men nu ikväll fick lilla Pira komma och gosa med mig i soffan. ❤️
 
Ett litet leende på läpparna gör att ingen kan ana vad som igår kunde hänt mig, vilket är en fullkomlig skräck för mig. 

Hoppas att det vänder nu, helst redan igår ❤️ 



Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, vilken story. Tur i oturen kan man säga. Skönt att du är hemma igen. Du får krya på dig. Kram Mia

2015-05-01 @ 08:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0