Första gången ute

Hej!
För första gången på mycket länge är det Andrea som skriver. Jag har fått turen att vara "hemma" och passa de små älskade liven medans mamma och pappa är och njuter med husvagnen och fyra hundar på Båstad Camping.
 
 
Ikväll var vi ute och busade i trädgården för första gången!
Jag tog först en låda med en filt i och trodde jag kunde bära ut valparna i den. Men där fick jag! Hur kunde jag tro att alla sex skulle få plats där? Fick gå ner i källaren och ROTA fram min cykelkorg med lock på. Ner med alla sex i den och sen ut på gräset.
Samba och Edina blev jätteglada för de visste precis vad som skulle hända medans Neea blev lite fundersam vad jag höll på med med hennes bebisar. När hon senare fick busa och njuta i kvällsolen med de blev hon lycklig!
Först satt alla sex blixtstilla och vågade inte röra sig. Stackars små bebisar så mycket nytt de är med om nu dessa veckor! Det tog dock inte många sekunder innan de mest äventyrliga började lukta runder och springa.

 
Här är Hane 4, Den tuffaste av de alla! han skulle hela tiden gå till häcken som ni ser i bakgrunden på bilderna. Om han inte fick gå in där skulle han byta i mina byxor när jag satt på gräset.
Vår lille Isbjörn!
 
Den bästa nannyn som man kan hitta är min lilla Samba. Hon bor ju självklart här med mig tillsammans med Edina, valparnas mormor, och Neea. Samba ÄLSKAR att busa med valpar och va som lyckligast nu när hon fick trycka ner de små lite och känna sig stor och viktig. Annars är Samba den minsta i flocken.
 
Här har vi lilla Nova. Hon verkar redan ÄLSKA kameran och satt gärna helt stilla och posera och bara se söt ut! Vilket hon verkligen lyckades med!

Sen har vi hane 3. Han bara sprang runder och ville egentligen inte bli fotograferad. Det var precis som om han inte hade tid till det nu när det blev något nytt spännande på gång.

Mörkaste hane 2. Så otroligt söt att man bara smälter!!
 
Hane nummer 1 börjar få fin orange färg. Han är verkligen en fin hund. Står redan som en riktig utställare och jag har verkligen fastnat för denna lille bebis. Dock tog det lite längre tid för honom att förstå att det va väldigt roligt ute trots att det var lite läskigt. Men efter någon minut var han lika busig som sina syskon och sprang runder som mest när de andra ville in. hihi.
 
Sist ut har vi lilla Neemi. Hon har den utstrålning som jag ÄLSKAR! det svarta nospartiet och fina orangea kroppen! En riktig dröm! <3
 
Sen har vi några bilder kvar som kommer här. Hoppas ni tycker de bara blir sötare och sötare! speciellt nu när de ställer upp sig fint och ser så fina ut! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelika

åh vilka fina bilder! Vad kul att du skrev så fint om varje valp =)

2014-05-31 @ 23:51:11
Postat av: Line

Gud så fina bilder och så himla söta valpar!

2014-06-01 @ 12:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0