Förberedelser.

Nu närmar det sig med allt.
Stamtavlorna tillsammans med besiktningspapperna ligger färdigt.
I Luddes mapp ligger han speciella avmaskningstablett han måste ta hos veterinären för att få flytta hem till Norge.
 
Idag är alla valp klor klippta. Det är 18 X 6 klor. En hel del.
Imorgon ska jag på uppfödarträff och innan det tar vi vägen inom Teba , bästa hundaffären i Skåne, den ligger i Höör.
Jag får ju handla lite mer leksaker samt till min Miriam. Ultraljudet sa 2 valpar men jag var optimistisk och handlade till 3.
3 ska ju flytta och få med sina saker men då blir ju Miriam utan. Opps. Det går ju inte för sig. Ska köpa en namn bricka till henne oxå , sådan som  alla de andra  har.
 
En liiiten knut imagen har jag oxå. Lelle ska flytta på fredag. Till folk jag känner , men det känns jobbigt  , fast jag tagit det beslutet.
Det blir en test period först , men vi får hålla tummarna. Annars har jag ett par till som vill ha honom.
Han är ju så älsklig , lille Lelle.
 
På lördag flyttar adoptiv valparna.
Så på måndag morgon när jag vaknar är det 5 hundar mindre i huset än vad jag har idag. Jisses!
 
Det är med denna vackra tant allt började.
Fina , goa , kloka Dazzling Flash Ofelia , 11 år gammal och pigg som en mört.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0