Frågor och svar.

Hej Anonym.
Nu kommer lite svar på dina frågor.
Varför finns det så få mittelspitzar i skåne?
Jag tror inte det finns mindre av dom i skåne än någonannanstans. Det är en ny ras som bara funnits i Sverige sedan 1990. Så överhuvudtaget finns det inte så jätte många av dom ännu. Men vi är inte så många uppfödare i skåne heller.
Hur är mittelspitzen?
Den är lättlärd och oerhört lyhörd. Den är med på det mesta.
Det är en vakthund som skäller när det kommer någon.
Men mitt råd till dig är att åka till en uppfödare och hälsa på. Bor du inte så långt bort är du välkommen hit.
MVH Heléne

Kommentarer
Postat av: Marie

jag som heller inte kunde något om mittelspitz innan jag köpte Barney ifrån Heléne har bara positivt att säga om dem. det är en toppen hund, väldigt klok och tycker mycket är roligt. iaf Barney. de som träffat Barney tycker jätte mycket om honom och tycker som Heléne skrev att han är lättlärd och lyhörd. jag tycker det är en perfekt hund för alla =) ångrar mig inte en sekund att jag såg att han var till salu för snart 4 år sedan. /Marie

2010-09-01 @ 14:40:55
Postat av: Carina

kan inget annat än att hålla med. En väldigt rolig hund att både äga och träna ihop med som är pigg på allt man gör ihop med den :-)

2010-09-01 @ 18:56:11
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0