nya valpen Erros

Vi åkte och hämtade en liten sötnos idag. En liten Erros blev det. Vi valde mellan två små, men Erros blev lite bättre då han inte har något vitt på sig.

Vi ( jag och mamma ) åkte i morse vid kvart över 8, och var framme i Månsterås halv 12. Alltså tog det tre timmar och 15 minuter att åka upp dit.

Han kommer ifrån kennel Champex och de har även en butik där uppe och dit åkte vi för att välja valp. De hade en sjukt mysig katt där. Kelig och hoppade upp i mitt knä.



Detta är en bror som vi valde mellan. Han va riktigt fin men hade mycket vitt. Så här såg han ut.


Och här är den lille Erros.


Enda och sista bilden på bröderna som jag tog. De hoppade runder och busade och var helt omöjliga att fotografera.


När vi skrivit på köparavtalet och allt annat och åkt till Växjö var klockan mycket. Och vi va så hungriga och stannade på McDonalds i Växjö. Där fick jag lite bilder på Erros.



Sen när vi kommer hem låter vi Erros och Schakki och Samba lukta på varandra genom staketet. Eftersom bara de två fick var bara för att de var ute och de andra inne.

Sen gick vi in på tomten och bort till gräset sen kom de andra tre ut springande också. Alla kom och luktade på Erros och sen satte han sig på gräset, Lät de lukta på honom sen dess har de inte brytt sig så mycket om honom. Precis som om han alltid varit här. Ganska coolt faktiskt..



Det roliga med han är att när han blir rädd sätter han sig ner och bara sitter. Det ser ni på vissa bilder.


Här luktar Schakki och Dazy på honom.


Schakki luktar....


..... och går därifrån...





Lilla Izabella var här på besök, och hon fick också vara här och hälsa på Erros. Här ser man som han bara sitter och kollar på Izabella.



Och detta får bli den sista bilden på Erros själv.


Kommentarer
Postat av: Marita

Han ser snäll ut. Jag får oxå lukta på honom en dag ;) eller han på mig kanske!

2010-05-19 @ 21:52:01
Postat av: martina

Otroligt fin! Jag längtar tills jag vuxit upp lite så jag kan skaffa en sån här underbar hund! Det är verkligen en otroligt fin hundras :D

2010-05-19 @ 22:11:51
URL: http://martinajones.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka fina bilder... får minsann komma in nån dag & titta på alla vovvarna, man kan ju inte direkt skylla på avståndet..:)..kramiz Malin

2010-05-20 @ 00:06:49
Postat av: Carina

Vad fin han var, lillkillen. Kul att det gick så bra att sammanföra honom med de andra hundarna. Katten ser ut precis som min Gizmo :-)

2010-05-20 @ 05:57:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0