Flora-inlägg

Det är så tomt med bara tre valpar! Min lilla Flora är så sjukt duktig, Vet ni vad hon kan?

- Gå i koppel.
- Sitt ( bara när hon själv vill)
- Vara ute och gå lös.
- Hon kan sitt namn.
- Kommer på inkallningar.
- Hon kan även kommandot TYST! ( det använder jag när hon skäller eftersom hon är väldigt duktig på det)
- Hon är en hajjare på att yla.

Och tänk, hon är 8 veckor och 3 dagar! mitt lilla hjärta ! ♥ jag är så stolt över henne. Hoppas bara världen är med mig att hon blir frisk och inte hamnar ut för någon olycka så jag kan träna henne från hon är bebis. Det är jag väldigt ledsen för med Edina. Att jag aldrig fick chansen att träna henne från hon var valp.

Jag ville börja träna med Edina så hon skulle bli exakt som Samba, gå lös alltid och inte ens tänka tanken av att ha med koppel till henne. Men tyvärr blev det inte så. Eftersom jag inte fick någon chans att träna henne när hon fick burvila i 4 månader, de viktigaste månaderna för en valp. Riktigt synd tycker jag.

Så därför ska jag ta vara på denna tiden med Flora, och bara träna träna träna på att ha henne lös.

Men vet ni vad den lilla söta råttan är bra på? att skälla och morra på folk som går förbi. och det roligaste är att människorna bara skrattar åt henne, lixom, vem blir rädd för en 8 veckors valp som är mindre än ens fötter? haha, En riktig tuffing är hon.


Imorse var jag och mina flickor ute på en runda och alla tre springer runder på gräset och busar och leker med varandra. Senare vid 5 tiden gick jag och mamma ut med alla valparna, först var Frazze också lite rädd för att gå men det släppte mycket snabbt, Sen blev det bara den lilla Fiddeli som va rädd och det släppte lite men hon vågar ändå knappt gå.

Sen blev det hem och sova för de små valparna. Ännu senare, vid halv 9 gick jag ut med min kompis och tog lilla flora med mig, Hon ÄLSKAR att vara med mig, och det bästa är att när hon blir trött, springer hon fram framför mig och sätter sig. och sen sätter jag mig på huk och då kommer hon och ställer sig med framtassarna på mina knän och så hjälper jag henne och sen hoppar hon upp i mitt knä. Sån gullunge hon är !

Nej nu har jag märkt att detta inlägget blev väldigt långt. :) Skolan börjar på tisdag för mig och detta är sista natten på sommarlovet för mig. Så nu ska jag gå och sova, men jag avslutar med en bild ifrån idag när Flora sitter i Isadoras vagn, lite suddig bild men ändå.. Godnatt alla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

när har ni planerat en nästa valpkull? :)

2010-08-25 @ 12:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0