I tvååker dag 2

Nu sitter vi utanför husvagnen och pappa har startat grillen. Vi kom hem från utställningen för några timmar sen och nu sitter vi bara här och degar och njuter.

Ofelia sover på en filt bredvid mig. Schakki sitter och kollar på en valp som är vår granne och Samba och Dazy är inne i husvagnen och sover.

Men till utställningen nu då. Mamma skulle gå med Schakki eftersom han har varit en mes när jag gått.

Imorse väckte mamma mig vid  kvart över 7. Och då körde vi till utställningen för att sätta upp tältet som vi inte fick upp igår. När vi sattit upp tältet åkte vi hem och köpte nybakande bullar och åt frukost. När klockan sen va halv 11 var vi vid utställningen.

Först va det Schakkis tur gå in. Han mötte först en annan hane som fick CK, och sen va det Schakkis tur , men både han och Schakki fick CK. Och vi , Speciellt mamma blev jätteglada. Schakki har fått många 2or nu på raden för han varit så blyg och ville inte att de sklle röra honom. Tillslut kom Schakki tyvärr 5a av hanarna , men vi är JÄTTENÖJDA.

Sen blev det Dazys tur. Hon fick ett första pris och sen va det en annan tik som vann över henne. Men att hon fick en etta med sin päls blev vi väldigt glada.

Men nu kommer det lite bilder som vi har tagigt idag, Jag och min kära pappa.






Molly en valp från C-kullen kom och hälsade på.




Mamma gick med sin lilla Schakki för första gången. Andra gången som hon gick. Och förra gången var i tvååker för tre fyra år sen när hon gick med Ofelia för min syster va utomlands. Och det var innan jag hade börjat.




Här är Alfonzo. En valp från A-kullen.


Jag och Dazy.




Och lilla Alfonzo blev BIR! och det blev ingen bim.


När vi väl kom hem blev alla väldigt trötta.



Schakki sover med huvudet upp, så han kan hålla koll på allting.


Sen tog jag en filt och sen Schakki och så la jag oss där , och han somnade direkt.



Och nu ska vi kolla lite tv och sen är det sängen som kallar. För er som blev förvirrade nu, så har jag gjort en massa innan jag skrev klart. Jag började detta inlägg vid 4, och nu är klockan 9. Så därför är inte början rätt om man gämför med nu,Vi ska upp tidigt imorgon och börja tidigt i ringen. Vi kanske ses imorgon ???

Kommentarer
Postat av: Reneth

Grattis till resultaten för dagen. Härligt att du uppdaterar så flitigt Andrea. Du kanske skulle ta och jaga på vår andra kompisar därborta också, så vi får lite info från flera håll



Kram

Svenssons

2009-07-10 @ 22:36:12
URL: http://www.svenssonstassavtryck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0