I tvååker dag 3

Jag är så nöjd över denna dagen! Vi åkte hit med en nakentik. Men ingen päls alls.  Dommaren vi hade va från Rumänien och han var helt chockad över att färgerna räknades som samma ras. Nere i Rumänien var det olika raser för varje färg. Så han hade väldigt svårt att bestämma sig över vem som skulle bli plaserad hur.

När mamma och Schakki mötte en vit hane, ville dommaren att både Schakki och sen vita att de skulle kunna bli bäst i den gruppen de tävlade i. Men den vita vann över Schakki efter cirka 10 minuters velande. Men jag tycker om att de kollar en gång extra än att de inte kollar alls.

Schakki blev sen 4de bästa hane. Och vi är JÄTTENÖJDA!!

Dazy gick in sen efter hanarna och tävlade ensam i gruppen. Hon fick  första pris och CK! kan ni tänka er? En naken mittel. Alltså måste Dazy vara väldigt söt och fin ändå..

Sen blev vi andra bästa tik med henne. Och jag blev så GLAD! Men tyvärr är hon för liten för att få tävla om cacib.

Nu kommer det lite bilder som pappa tagigt.









Kolla så fin kontakt jag och Dazy har!







Här är ordningen på tikarna, Etta tvåa och trea.



Här är BIR och BIM. Och grattis till hanen som även fick sitt EFTERLÄNGTANDE cert efter 2års ålder och blev CHAMPION idag. GRATTIS!


Och här är de fina priserna som Schakki och Dazy vann, igår och idag. Jag är sååå nöööjd!!

Kommentarer
Postat av: Reneth

Grattis till alla framgångar i Tvååker :)

Kram

Reneth

2009-07-11 @ 23:00:09
URL: http://www.svenssonstassavtryck.se
Postat av: Farmor o Farfar

Fina hundar och fina priser, det var bra gjort.

mvh

F.F.

2009-07-14 @ 18:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0